DEVELOPMENT OF ENGLISH-SPEAKING SKILLS OF MEDICAL ACADEMIC LYCEUM STUDENTS THROUGH INTERACTIVE METHODS

Authors

  • Turayeva Nilufar Ravshanovna

Abstract

The use of interactive teaching methods has a positive effect on the development of speaking skills in a foreign language, in particular in English. The authors described modern forms, principles and methods of organizing interactive teaching of communication skills in English to medical students. This article examines the main methods of interactive teaching of speaking skills. The authors identified the strengths and weaknesses, from their point of view, in the use of interactive methods of teaching students speaking skills. It was noted that interactive classes not only contribute to improving the level of students' knowledge of English, but also develop their ability to work both independently and in a team, with a non-standard approach to solving problems. We identified the optimal interactive technologies for teaching medical students monologue and dialogic speech through interactive technologies: cooperative learning technologies, collective-group learning technologies, discussion technologies and modeling. Cooperative learning technologies used in English classes involve working in small groups and using the Carousel method. These technologies can be used in study groups with different levels of English language knowledge.

 

References

1. Голант Е.Я. О развитии самостоятельности и творческой активности учащихся в процессе обучения // Воспитание познавательной активности и самостоятельности учащихся. Казань, 1969 . Вып. 67 Сб. 2 Ч. С. 32-34.

2. Добрынина Д.В. Инновационные методы обучения студентов вузов как средство реализации интерактивной модели обучения // Вестник Бурятского государственного университета. 2010. No5. С. 172–176.

3. Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе. Просвещение, 1999.

4. Норбоева Ф.Р. Использовани е интерактивных технологий при обучении студентов неязыковых вузов английскому языку // Молодой ученый, 2020. No 22 (312). С. 623-625.

5. Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: Учебное пос. для студентов педагогическ их вузов. Издательский центр "Академия", 2000. 272 с.

6. Пометун О., Пироженко Л. Современный урок. Интерактивные технологии обучения, 2005. 192 с.

7. Редько В. Интерактивные технологии обучения иностранному языку // Родная школа. 2011. No 8-9. С, 28-36.

8. Ривин А.Г. Содиалог как орудие ликбеза // Революция и культура, 1930. No 15 -16. С. 64- 66

9. Рольгайзер А.А. Применение интерактивных методов обучения в преподавании английского языка // Научные исследования и разработки. Социально -гуманитарные исследования и технологии. 2016. Т. 5. No 4. С. 56–61.

10. Селиванов И.Ю. Педагогические основания развития современных интерактивных технологий обучения // Молодой ученый. 2015. No 14 (94). С. 517-521

11. Шанская Л.А., Комендантова А.Ю. Технологии интерактивного взаимодействия в обучении английскому языку студентов направления «Педагогика» // Молодой ученый. 2021. No 18 (360). С. 364-366.

Downloads

Published

2025-04-21