TALABALAR ‘‘QOSHCHINOR‘‘ ASHULLASINI O’ZLASHTIRISHI UCHUN MA’LUMOTLAR
Abstract
Mazkur maqola o’zbek maqomlarining nazariy asoslarini
o’rganishga bag’ishlanib, o’zbek musiqasining nazariy asoslarini yuzaga kelishi, ularning sharq mutafakkirlari ijodida o’z aksini topishi haqida fikr yuritiladi. O’zbek maqomlarining nazariyasi nimalardan iborat va maqomlar tahlilida aynan nazariyaning qaysi jihatlariga e’tibor berish kerakligi aytiladi. Shuningdek, maqom kompozitsiyasining tarkib topishidagi musiqiy ifoda vositalari, lad va shaklning o’zaro munosabati, tarkibiy tuzilmalarning xususiyatlari ko’rib chiqiladi.
References
1. Fitrat A. Uzbek klassik musiqasi va uning tarixi. T., 1993 y.
2. Rajabov I. Maqomlar. T., 2006 y.
3. Matyakubov O. Buxoro shashmaqomiga yana bir nazar. T., 2014 y.
4. Matyakubov O. Uzbekskaya klassicheskaya muzыka. I-II tom.T., 2015 y.
5. Matyakubov O. Maqomot. T., 2004 y.
6. Matyakubov O, Boltaev R, Aminov X. Xorazm tanbur chizig’i. T., 2010.
7. Kon Yu.G. Nekotorie voprosi ladovogo stroeniya uzbekskoy narodnoy pesni i
yeyo garmonizatsii. T., 1979
8. Yunusov R. Makomi i mugami. T., 1983. https://president.uz/uz O’zbekiston
9. Manba https://tafakkur.net/alisher-navoiy