TALABALAR ‘‘QOSHCHINOR‘‘ ASHULLASINI O’ZLASHTIRISHI UCHUN MA’LUMOTLAR

Authors

  • Tasviriy san’at va musiqa ta’limi kafedrasi о’qituvchisi Toshtemirov Qobiljon . Musiqiy ta’lim yo’nalishi 1-kurs talabasi Asqarova Gavharoy Ikromjon qizi Andijоn davlat pedagоgika instituti

Abstract

Mazkur  maqola  o’zbek  maqomlarining  nazariy  asoslarini

o’rganishga  bag’ishlanib,  o’zbek  musiqasining  nazariy  asoslarini  yuzaga  kelishi, ularning  sharq  mutafakkirlari  ijodida  o’z  aksini  topishi  haqida  fikr  yuritiladi.  O’zbek  maqomlarining  nazariyasi  nimalardan  iborat  va  maqomlar  tahlilida  aynan nazariyaning  qaysi  jihatlariga  e’tibor  berish  kerakligi  aytiladi.  Shuningdek,  maqom kompozitsiyasining  tarkib  topishidagi  musiqiy  ifoda  vositalari,  lad  va  shaklning o’zaro munosabati, tarkibiy tuzilmalarning xususiyatlari ko’rib chiqiladi.

References

1. Fitrat A. Uzbek klassik musiqasi va uning tarixi. T., 1993 y.

2. Rajabov I. Maqomlar. T., 2006 y.

3. Matyakubov O. Buxoro shashmaqomiga yana bir nazar. T., 2014 y.

4. Matyakubov O. Uzbekskaya klassicheskaya muzыka. I-II tom.T., 2015 y.

5. Matyakubov O. Maqomot. T., 2004 y.

6. Matyakubov O, Boltaev R, Aminov X. Xorazm tanbur chizig’i. T., 2010.

7. Kon Yu.G. Nekotorie voprosi ladovogo stroeniya uzbekskoy narodnoy pesni i

yeyo garmonizatsii. T., 1979

8. Yunusov R. Makomi i mugami. T., 1983. https://president.uz/uz O’zbekiston

9. Manba https://tafakkur.net/alisher-navoiy

Downloads

Published

2025-01-06