HISSIYOTLAR VA PUL: PSIXOLOGIYA BIZNING MOLIYAVIY HOLATIMIZGA QANDAY TA`SIR QILADI

Authors

  • Qashqadaryo viloyati G‘uzor tumanidagi U.Uvatov nomli 1-umumiy o‘rta ta‘lim maktabining iqtisodiy bilim asoslari fani o’qituvchisi Buriyeva Gulnoz Suvanovna İnformatika va AT fani o’qituvchisi Mavlonov Zafar Abduraxmonovich

Abstract

Ushbu uslubiy qo‘llanma hissiyotlarimiz va moliyaviy qarorlarimiz o’rtasidagi aloqalar, odamlarning ko’pincha hissiy holatlariga asoslangan qarorlar qabul qilishi va bu qarorlar ularning moliyaviy holatiga ham ta`sir qilishi haqida. Qo‘llanmada pul tushunchasi, jamg’arishda xavf-xatarlar, qiyinchiliklarga duch kelish, investitsiya qilishda qo’rquvni yengish, bunday holatlarda moliyaviy qarorlarni qabul qilish. Bundan tashqari, real hayotiy misollar va interaktiv mashqlar yordamida o‘quvchilarda moliyaviy mas’uliyatlilikni shakllantirishga xizmat qiladi. Qo‘llanma talaba, o‘qituvchi hamda keng omma vakillari uchun mo‘ljallangan.

Kalit so‘zlar: pul, stressli holatlar, depressiya, moliyaviy xatti- harakatlar, sarf-xarajatlar, pul psixologiyasi, kognitiv xatolar

References

1. Morgan Hauzel., Pul psixologiyasi. – Iftixor-Books, 2024.

2. Vaxobov A.V., Toshmalov Sh.A., Xaydarov N.X. Moliyaviy savodxonlik asoslari. — Bakria Press, 2013.

3. Omonov A.A., Qoraliyev T.M. Pul, kredit va banklar. — Iqtisod- Moliya, 2019.

4. Astanov H.Z. Pul-kredit orqali muvofiqlashtirish. — Iqtisod-Moliya, 2019.

5. Pulni qanday qilib to‘g‘ri jamg‘arish mumkin? — Depozit.uz maqolasi, 2022.

6. Pul haqida kuyunchak mulohazalar. – O’zbekiston adabiyoti vas an`ati gazetasi, 2009.

Downloads

Published

2025-06-01

How to Cite

Qashqadaryo viloyati G‘uzor tumanidagi U.Uvatov nomli 1-umumiy o‘rta ta‘lim maktabining iqtisodiy bilim asoslari fani o’qituvchisi Buriyeva Gulnoz Suvanovna İnformatika va AT fani o’qituvchisi Mavlonov Zafar Abduraxmonovich. (2025). HISSIYOTLAR VA PUL: PSIXOLOGIYA BIZNING MOLIYAVIY HOLATIMIZGA QANDAY TA`SIR QILADI. ZAMONAVIY TA’LIMDA FAN VA INNOVATSION TADQIQOTLAR, 3(7), 200–207. Retrieved from http://zamtadqiqot.uz/index.php/zt/article/view/1350