AHMAD YUGNAKIYNING FALSAFIY QARASHLARINI SHAKLLANISHIDA IJTIMOIY VA MADANIY SHAROITLAR
Abstract
Ushbu maqola Ahmad Yugnakiyning dastlabki falsafiy qarashlari shakllanishi hamda “ Hibbat ul haqoiq” asari va uning shakllanishi haqida.
References
Маҳмудов Қ. Аҳмад Югнакийнинг «Ҳибатул ҳақойиқ» асари ҳақида. Кириш, фонетика, морфология, танқидий матн, транскрипция, шарҳ, луғат. Тошкент, 1972.
Хўжанова Г. «Ҳибат ул-ҳақойиқ» ҳақиқатлари. Тошкент, 2001.
Малов С.Е.
Баскаков Н.А. Тюркские языки. М., 1960. С. 171.
Köprülü M.F. XII-inci asir türk šairi Edip Ahmet. Türkiyat, I, 1925. S. 255–257;
Фитрат А. Айбатул ҳақойиқ // Маориф ва ўқитгувчи. 1928. 10-сон;
Маҳмудов Қ. Аҳмад Югнакийнинг «Ҳибатул ҳақойиқ» асари . . . 8-бет.
Щербак А.М. Грамматический очерк языка тюркских текстов Х – ХIII вв. // Вопросы тюркологии. М.; Л., 1961. С. 27 – 28.
O’zbek mumtoz adabiyoti namunalari, 1-jild, Eng qadimgi davrdan XV asrgacha, Hamidulla Boltaboev wa Nasimkhon Rahmon tayyorlagan, Toshkent, 2003. P. 195 – 223.
Содиқов Қ. Адиб Аҳмаднинг «Ҳибату-л-ҳақойиқ» асари // Қаюмов А., Исҳоқов М., Отахўжаев А., Содиқов Қ. Қадимги ёзма ёдгорликлар.Тошкент, 2000. 194-бет.
Necib Asim. Hibetu’l-hakayik (1-ksm: metin, tercume ve izah. 2- ksm.: faksimile), Istanbul, 1918.
Rešid Rahmeti Arat. “Atebetu’l-hakayik”. On soz. Ankara, 1992.
Аҳмад Югнакий. Ҳибат ул-ҳақойиқ / Нашрга тайёрловчи ва сўзбоши муаллифи К.Маҳмудов. Тошкент, 1971; Маҳмудов Қ. Аҳмад Югнакийнинг «Ҳибатул ҳақойиқ» асари... 182–230 бетлар;
Аҳмад Югнакий. Атабатул ҳақойиқ китоби//ХI–ХV асрнинг туркий ёзувидаги ёдгорликлари. Тошкент, 1994. 45–95 бб.
Ахмед Йугинеки. Акикат сыйы / Баспага дайиндагандар Э.Курышжанов, Б.Сагындыков. Алматы, 1985.
Бартольд В.В. Туркестан в эпоху монгольского нашествия // Соч. Т. 1. М., 1963. С. 187, 421, 428;
Новая страница из жизни А.З.Валиди / Составление, предисловие и примечания Р.Н.Шигабдинова. Перевод на русский язык А.Захидий. Токио, 2001. С. 14.
Бертельс Е.Э. Хибат ал-хакаик Ахмада Югнаки//Труды САГУ. Гуманитарные науки. Новая серия. Вып. 3. Кн. 1. Ташкент, 1925. С. 29– 46;
Маллаев Н. Ўзбек адабиёти тарихи. Тошкент, 1976. 139-бет; O’zbek mumtoz adabiyoti namunalari . . . 195-бет.
14. Köprülü M.F. Türk edebiyati tarihi. Istanbul, 1926. S. 175; Фитрат А. Айбатул ҳақойиқ .. ;
Хўжанова Г. «Ҳибат ул-ҳақойиқ» ҳақиқатлари... 11-бет.
15. Алишер Навоий. Насоим ул-муҳаббат мин шамоил ул-футувват // Асарлар. 15-жилд. Тошкент, 1968. 156–157-бетлар.
16. 17. Рустамов Э. Узбекская поэзия в первой половине ХV века. М., 1963. С. 35;
Хайитметов А. Мерос ва ихлос. Тошкент, 1985. 144-бет;
Köprülü M.F. Edebiyat Araštirmalari. 2-cilt. Istanbul, 1989. S. 100;
Валихўжаев Б. Ўзбек адабиётшунослиги тарихи. Тошкент, 1993 80 – 81-бетлар; и др.
Имомназаров М. Адиб Аҳмад қачон яшаган?//Ўзбекистон адабиёти ва санъати. 1995. 31 март. 4-б.
Маҳмудов Қ. Манбаларни қайта кўрмоқ керак // Ўзбекистон адабиёти ва санъати. 1995. 28 апрел;
Умаров Э. Тили ҳам қадимий // Ўзбекистон адабиёти ва санъати. 1995. 28 апрел;
Ёқубов А. Профессор билмасдан сўзламаган // Ўзбекистон адабиёти ва санъати. 1997. 30 май.
Ҳаққул И. Аҳмад Югнакий Имоми Аъзамга замондош бўлганми? // Ўзбекистон адабиёти ва санъати, 1997. 17 январь;
Болтабоев Ҳ. Бутун эҳтимолларнинг кучлиси... // Ўзбекистон адабиёти ва санъати. 1997. 13 июнь; «Ҳибатул ҳақойиқ» қачон ёзилган?» // Ёзувчи, 1999, 14 октябрь;
Ражабов Н. Маънавият сарчашмалари. Тошкент, 1999. 37 – 44-б.
The Kitab al-Ansab of ‘Abd al-Karim as-Sam‘ani / Reproduced fac-simile from the manuscript of British Museum with an introduction by D.S.Margoliouth. Leiden-London, 1912. F. 603 V.
Йакут ал-Хамави. Му‘джам ал-булдан / В 8 томах. T. 8. Миср: Булак, 1906. С. 531. На араб. яз.
Фильштинский И.М. Арабская классическая литература. М., 1965. С. 141 – 142.
Негматов Н.Н. Государство Саманидов. Душанбе, 1977. С. 140 – 141.
БСЭ. 3-изд. Т. 29. М., 1978. Т. С. 22.
История ат-Табари. Избранные отрывки / Пер. с арабского В.И.Беляева. Дополнения к переводу О.Г.Большакова и А.Б.Халидова. Ташкент, 1987. С. 310 – 347.
Кадырова Т. Из истории крестьянских восстаний в Мавераннахре и Хорасане в VIII – начале IХ в. Ташкент, 1955. С. 93 – 108.
Köprülü F. Türk edebiyatinda ilk mutasavviflar. 3-baski. Istanbul, 1976. S. 25 – 26, 249 – 251). Короглы Х. Огузский героический эпос. М., 1976. С. 38.
The Encyclopaedia of Islam. New edition / Prepared by a number of leading orientalists. 10 vols. Leiden: E.J.Brill, 1960 – 1986. Vol. 1. P. 141.
Vambery A. History of Bukhara. Karachi, 1990. Р. 42.
Абу Муслим жангномаси. Тошкент, 1996.
Мокрынин В.П. Торговые связи Киргизии (VI – Х вв.) // Арабо-персидские источники о тюркских народах. Ф., 1973. С. 114.
Абу Бакр Мухаммад ас-Сули. Китаб ал-аврак («Книга листов») / Критический текст и перевод на русский язык В.И.Беляева и А.Б.Халидова. Предисловие, примечания и указатели А.Б.Халидова. СПб., 1998. С. 117, 122, 148, 150, 154, 167 и др.
Михайлова А.И. Новые эпиграфические данные для истории Средней Азии IХ в. // Эпиграфика Востока. Вып. 5. М.; Л., 1951. С. 10 – 20.
Гусейнов Р. Сирийские источники ХII–ХIII вв. об Азербайджане. Баку, 1960. С. 52.
Тер-Мкртичян Л.Х. Армянские источники о Средней Азии VII–VIII вв. М., 1985. С. 66.
Абу Са‘д ‘Абд ал-Карим ибн Мухаммад ас-Сам‘ани. Ал-Ансаб / Изд. ‘Абд ар-Рахмана ибн Йахйа ал-Му‘аллими ал-Йамани. Байрут. 1981. Т. 3. С. 43 – 44. На араб. яз.
Крачковская В.А., Крачковский И.Ю. Древнейший арабский документ из Средней Азии // Согдийский сборник. Л., 1934. С. 52 – 90.
Арабский аноним ХI века. / Издание текста, перевод, введение в изучение памятника и комментарии П.А.Грязневича. М., 1960. С. 138.
Ибн Халликан. Вафайат ал-а‘йан фи анба’ абна’ аз-заман. Миср: Булак, 1881. Т.1. С. 248. На араб. яз.
Хайр ад-дин аз-Зирикли. Ал-А‘лам. Камус ат-тараджим ли ашхар ар-риджал ва-н-ниса’ мин ал-мусташрикин ва-л-муста‘рибин. Миср: Булак, 1956. Т. 4. С. 256. На араб.яз.
Sezgin F. Geschichte des Arabischen Schrifttums. Leiden: E.J.Brill, 1967. Band. 1. S. 95.
Yuce N. Harezm Turkcesi, in: Turkler, 5, Ankara, 2002. Р. 794.; Боровков А.К. Лексика среднеазиатского тафсира ХII – XIII вв. М., 1963.
Памятники древнетюркской письменности. М., 1951. С. 316.