INKLYUZIV TA’LIMNI JORIY ETISH MASALALARI
Keywords:
Inklyuziv, Waldorf pedagogika, kamsitish, irqiy, gender.Abstract
So‘nggi o‘n yillikning asosiy madaniy tendentsiyalaridan biri bu odamlar o‘rtasidagi so‘zsiz tenglik g‘oyasi masalasi va shundan kelib chiqgan holda diskreminatsiya (kamsitish)ning har qanday ko‘rinishlariga (irqiy, gender va boshqalar) ko‘ra kurashish zarurati kelib chiqadi. Ta’lim sohasida bu jarayon inklyuziya shaklida amalga oshirildi. Ta’limda inklyuzivlik - bu me’yorda rivojlanayotgan bolalar va rivojlanishida turli xil kamchiliklarga ega hamda rivojlanishida o‘ziga xos xususiyatlariga ega bo‘lgan bolalar birgalikda ta’lim- tarbiya berish modeli. Masalan, agar farzandingizning sinfida bitta autizim sindromidagi bola va beshta diqqat yetishmasligi va giperaktivligi sindromidagi bola bo‘lsa, bu sinfni inklyuziv sinf deb hisoblash mumkin.
References
Rahimjon o’g’li, A. A. (2022). MAKTАBGАCHА YОSHDАGI BОLАLАRDА MАNTIQIY TАFАKKUR RIVОJLАNISHINING IJTIMОIY PSIXОLОGIK MEXАNIZMLАRI. SO ‘NGI ILMIY TADQIQOTLAR NAZARIYASI, 1(2), 116-119.
Аsqаrоv Аnvаrjоn Rаhimjоn о‘g‘li. (2022). MАKTАBGАCHА YОSHDАGI BОLАLАRNING АQLIY TАRАQQIYОTINING RIVОJLАNISHIDА О‘YIN RIVОJLАNTIRUVCHI FАОLIYАT SIFАTIDА. Uzbek Scholar Journal, 5, 207–209.
Askarov, A. (2022). CREATIVE THINKING IN PRESCHOOL SOCIAL PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF DEVELOPMENT. Science and innovation, 1(B8), 87-91.
Asqarov, A. (2022). MAKTABGACHA YOSH DAVRDA KREATIV TAFAKKURNI RIVOJLANISHINING IJTIMOIY PSIXOLOGIK ASPEKTLARI. Eurasian Journal of Academic Research, 2(6), 882-883.
O’G’Li, A. A. R. (2022). XOTIRANI RIVOJLANTIRISHNING O’ZIGA XOS USULLARI. Talqin va tadqiqotlar ilmiy-uslubiy jurnali, 1(6).
Rahimjon o’g’li A. A. MAKTАBGАCHА YОSHDАGI BОLАLАRDА MАNTIQIY TАFАKKUR RIVОJLАNISHINING IJTIMОIY PSIXОLОGIK MEXАNIZMLАRI //SO ‘NGI ILMIY TADQIQOTLAR NAZARIYASI. – 2022. – Т. 5. – №. 2. – С. 116-119.
Rahimjon o’g’li, Asqarov Anvarjon. "MAKTАBGАCHА YОSHDАGI BОLАLАRDА MАNTIQIY TАFАKKUR RIVОJLАNISHINING IJTIMОIY PSIXОLОGIK MEXАNIZMLАRI." SO ‘NGI ILMIY TADQIQOTLAR NAZARIYASI 5.2 (2022): 116-119.
Rаhimjоn о'g'li, А. А., & Adxam o'g'li, X. A. (2023). INKLYUZIV TA'LIM OLAYOTGAN BOLALARNI TAFAKKUR SOHASINI O'RGANISH.
Xomidov , A. A. o‘g‘li, & Аsqаrоv А. R. о. (2023). INKLYUZIV TA’LIM OLAYOTGAN BOLALARNI TAFAKKUR SOHASINI O‘RGANISH. GOLDEN BRAIN, 1(11), 299–302.
Xomidov , A. A. o‘g‘li, & Аsqаrоv А. R. о. (2023). INKLYUZIV TA’LIM OLAYOTGAN BOLALARNI TAFAKKUR SOHASINI O‘RGANISH. GOLDEN BRAIN, 1(11), 299–302. Retrieved from https://researchedu.org/index.php/goldenbrain/article/view/3178
Mirzaboyev, Y. (2023). FEATURES OF A COMPETENCY APPROACH TO THE IMPLEMENTATION OF THE NATIONAL CURRICULUM IN PRACTICE. Science and innovation, 2(B4), 63-67.
Irgashevich, D. M., & Azadovna, S. G. (2022). FORMATION OF A GENERAL APPROACH TO SOLVING PROBLEMS FOR PRIMARY EDUCATION ACCORDING TO THE REQUIREMENTS IN THE NATIONAL CURRICULUM OF UZBEKISTAN. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 10(6), 771-781.
MIRZABOYEV, Y. BOSHLANG’ICH SINF O’QITUVCHILARINING MATEMATIKA O ‘QITISH METODIKASI. O ‘RTA UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA MATEMATIKA O ‘QITISHNING MAQSADI. ЭКОНОМИКА, 169-172.
Мирзабоев, Й. А. (2022). Тур Ўзгариш Чизиқлари Учта Бўлган, Гиперболик Қисмларининг Ҳаммаси Характеристик Учбурчаклардан Иборат Бўлган Бешбурчакли Соҳада Учинчи Тартибли Кўринишдаги Параболик-Гиперболик Тенглама Учун Битта Чегаравий Масала Ҳақида. Theory And Analytical Aspects Of Recent Research, 1(5), 363-366.
Rа’nоxоn, S. (2022). BОSHLАNG'ICH MАKTАB О'QUVCHILАRIDА MАTEMАTIKАGА MUNОSАBАT. IJTIMOIY FANLARDA INNOVASIYA ONLAYN ILMIY JURNALI, 2(11), 203-207.