IJTIMOIY TARMOQLARNING TALABALAR O‘QUV MOTIVIGA TA’SIRINING IJTIMOIY - PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI.
Abstract
Ushbu maqolada ijtimoiy tarmoqlarning o’quv faoliyatiga, o’quv motiviga ta’siri oliy ta’lim talabalari misolida nazariy va emperik tadqiqotlar yordamida ko‘rib chiqiladi. XXI asrda zamonaviy ta’limni rivojlantirishda ijtimoiy tarmoqlar ishning muqobil shakllarini amalga oshirishning innovatsion vositasi, shuningdek, amaliy mashg‘ulotlarda axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini qo‘llash talabalarga yangi raqamli kompetensiyalarni shakllantirish imkonini beradi. Ijtimoiy tarmoqlar va ta’lim tahlili imkoniyatlar va xavflarning mavjudligini aniqladi. Ta’limni ijtimoiy tarmoqlarga integratsiyalashning asosiy ustuvor yo‘nalishlari - talabalar bilan muloqot (muhokama guruhlarini yaratish, o‘quv materiallarini almashish, hamkorlik va tajriba almashish, qo‘shma loyihalar; ta’lim resurslaridan foydalanish (onlayn kurslar va vebinarlar, ta’lim guruhlari va hamjamiyatlari), shaxsiy brend yaratish, o‘z yutuqlarini taqdim etish (portfolio), netvorking va kasbiy aloqalar sifatida namoyon bo’lmoqda. Shuningdek, ta’limda ijtimoiy tarmoqlardan foydalanishning xavflari: kamsitish va kiberhujum, ma’lumotlarni obro‘sizlantirish, internetda o‘tirish (o‘qishdan chalg‘itish) ko‘rib chiqilgan.
References
1. Абрамова, О.М. Использование облачных технологий для организации контроля учебной деятельности / О.М. Абрамова // Высшее образование в России. – 2015. – №7. – С. 155-159
2. Абрамова, О.М. Использование социальных сетей в образовательном процессе / О.М. Абрамова, О.А. Соловьева // Молодой ученый. – 2016. – №9. – С. 1055-1057
3. Абрамова, О.М. Использование социальных сетей в образовательном процессе / О.М. Абрамова // Молодой учений. – 2016. – №9. – С. 1055-1057
4. Зимняя, И.А. Компетенция и компетентность в контексте компетентностного подхода в образовании / И.А. Зимняя. – Текст: непосредственный // Ученые записки Национального общества прикладной лингвистики. – 2013. – № 4. – С. 16-31
5. Имомова, Ш.М. Роль социальных сетей в образовании / Ш.М. Имомова // Universum: технические науки: электрон. научн. журн. – 2022. – №10(103). – URL: https://7universum.com/ru/tech/archive/item/14371
6. Патаракин, Е.Д. Педагогический дизайн социальной сети Scratch / Е.Д. Патаракин // Образовательные технологии и общество (Educational Technology & Society). – 2013. – Т. 16. – № 2. – С. 505528.
7. Российская Федерация. Правительство. О проведении эксперимента по внедрению цифровой образовательной среды: постановление от 07.12.2020 г. №2040.– URL: http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001202012090002 – Текст: электронный.
8. Шалина, Д.С. Социальные сети как неотъемлемый элемент образования для современных студентов/Д.С.Шалина//Современные проблемы науки и образования.–2022.–№3.–URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=31666
9. Мельникова, М.С. Понятие «Социальная сеть» в социологических теориях и интернет-практиках [Электронный ресурс] / М.С. Мельникова, И.П. Яковлев. – Электрон. текстовые дан. – Вестник СПбГУ. Сер. 9. 2014. Вып. 1. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/ponyatie-sotsialnaya-set-v-sotsiologicheskih-teoriyah-i-internet-praktikah
10. Wikipedia. Социальные сети [Электронный ресурс]: свободная энциклопедия / Wikipedia. – Электронные данные. – Режим доступа: URL: https://ru.wikipedia.org/wiki
11. Бахтиёров Рафаиль Марсович. (2023). Талабаларда ўқув мотивациясини шакллантиришнинг ижтимоий–психологик омиллари. https://doi.org/10.5281/zenodo.8045663
12. Пахонина Е. В. Потенциал социальных сетей в мотивации обучающихся // мниж. 2021. №9-3 (111). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/potentsial-sotsialnyh-setey-v-motivatsii-obuchayuschihsya
13. Ҳайдаров Ф., Абдукаримов Х., Алимова Ф., Ботиров Б. Талабаларнинг ўқув мотивларини шакллантириш. –Т.:2009-131 б.