BOSHLANGʻICH SINF OʻQUVCHILARIGA OʻSIMLIKLARNING TUZILISHI BOʻYICHA OLINADIGAN MA’LUMOTLARNI IDROK QILISH IMKONIYATLARI
Abstract
Maqola boshlangʻich sinf oʻquvchilariga “Oʻsimliklarning tuzilishi” mavzusidagi amaliy mashgʻulotlarda ma’lumotlarni idrok qilish usullarini takomillashtirish bilan oʻquvchilarning tasavvurlari va ijodiy fikrlash koʻnikmalarini rivojlantirish muammolariga bagʻishlangan. Bu tadqiqotning tabiat bilan insonning birgalikdagi rivojlanishiga, ekologik ta’lim-tarbiyadagi oʻrni oʻta muhim. Chunki oʻsimliklarni oʻstirish boʻyicha amaliy mashgʻulotlar bir tomondan oʻquvchilarning mehnat qilish koʻnikmalarini shakllantirsa ikkinchi tomondan tabiatga boʻlgan qiziqishlarini shakllantiradi. Oʻsimliklarning tuzilishini oʻrganish jarayonida ma’lumotlarni “Intellekt xarita” yordamida idrok qilish bolalarning tasavvurlari va ijodiy fikrlash koʻnikmalarini rivojlantirshning sermahsul vositasi boʻladi. “Oʻsimliklarning tuzilishi” intellect xaritasi oʻsimlik tuzilishi, elementlari, ularni idrok qilish mexanizmi va bu jarayonning birgalikda tasavvur qilinishi va demak ijodiy fikrlash koʻnikmalarining rivojlanishiga yordam beradi.
References
Xalilova F.M. Tabiatshunoslik darslarida oʻquvchilar tasavvur va tushunchalarini shakllantirish hamda rivojlantirish. Scientific progress vol.2. ISSUE 6. 2021.
Pirmatova M.T., Begmatova E.E. Tabiiy fanlarni oʻqitishda innovatsion metodlardan foydalanish. “Zamonaviy dunyoda tabiiy fanlar. Nazariy va amaliy izlanishlar” nomli masofaviy konferensiya.
Sayfullayev G.M., Alimova L. Boshlangʻich sinflarda tabiiy fanlarni oʻtishda amaliy ishlarni tashkil qilish. Scientific progress vol.2. ISSUE 6. 2021.
Ibroximova M.M. Oʻzbekiston ta’lim tizimidagi islohotlarda tabiiy fanlar masalasi. Scientific progress vol.4. ISSUE 2. 2023.
Akzamov V.B., Jumashev Q.V. Bolalar atrof-olam va tabiat bilan tanishtirishning ahamiyati.
Boboqulova N.N. Tabiiy fanlarning rivojlanishi va bugungi Science fanining ta’limdagi oʻrni. www.oriens.uz 3 (4/2), Aprel 2023.
Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте. 1997 г.
Gʻaniyev A.G. 10-11-sinf va akademik litsey oʻquvchilarida “toʻla fikrlash” koʻnikmalarini rivojlantirish metodikasini rivojlantirish. Monografiya. Qarshi. “Fan va ta’lim” nashriyoti. 2021.